Cuma, Ekim 10

Tarihin Terli Tanıkları Ankara'da


Sabırsızlıkla bekliyordum bu serginin Ankara'ya gelmesini,İstanbul'a açıldığı zaman gelsede görsek diyordum.Ayın 8inde Ankara'da açılışı yapıldı Milli Gurur Milli Forma sergisi'nin görme kısmeti bugüneymiş.İçeri girişlerin ücretsiz olduğunu belirtelim.İçeri girdiğiniz andan itibaren cengaver(!) Türk spikerlerimizin çılgınca bağırma sesleri kulağınıza çarpmakta.Nihat vuruyor,goooğaaall;Tuncay vur ona vurdu ve goooğaal(yandan Ömer Üründül'ün ne dediği anlaşılmayan homurdanmaları falan filan) Görüleceği üzere formalar tarih sırasıyla konulmuş(1923'ten günümüze) aralarda bulunan ekranlardanda maç görüntüleri veriliyor.Tarihin tozlu yaprakları olarak nitelendirebileceğimiz gazete küpürleride oldukça hoş (kopya olduklarını belirtmekte yarar var) Ancak sağ taraf boyunca cepler göreceksiniz,ilginizi çekecek yerlerden biriside oralar.Eski maç biletleri,milli takımımızın organizasyonlara katılım(ve/veya başarı) belge ve objeleri,dergiler,organizasyonlarda kullanılan toplar,pullar v.b orada bulabileceğiniz şeylerden.Gittiğim maçların biletlerini saklıyorum bu yüzden bilet kısmı kafamı benim biletlere götürdü.Bu ekranlarda verilen maçların bulunduğu zaman dilimiyle ilgili bilgiler de verilmekte ekranın alt kısmında,pekte hatırlamak istemediğimiz İngiltere maçları ile ilgili açıklama da var orada.İngiltere ile ayın 14'üne denk gelen maç oynanmaz yazmışlar altına da.Tabi hep kötü anılar yok,hatırladığımızda tebessüm ettiğimiz büyük zaferlerimizde göğsümüzü kabartmakta.Gidiş-geliş olarak nitelendirirsek 2 sıradan oluşan bir sergi,gönül isterdi ki daha kapsamlı daha orjinal bir sergi olsaydı da paramızı verseydik,neyse para diyince sinek avlama olayı olacağından buna da razı olduk.En beğendiğin forma hangisi derseniz;arasında 2-3 tane güzel olmayan var,geri kalanların hepsi güzel.Ancak;12 numaralı nostaljik formaya bittim diyebilirim.Serginin sonunda Hasan Doğan ve Milli takıma yazmak istediğiniz şeyler cinsinden bi (dikkat etmedim) kara kaplı,bi de elektronik bir hatıra defteri konulmuş.En son çıkarkende adınız,soyadınız,mail adresinizi vermek suretiyle yukarıda görmüş olduğunuz CD'yi alabiliyorsunuz,arşivimize ekledik.Çektiğim resimleri seçmece koydum buraya,hepsini benden beklemeyin,gitmenizi tavsiye ederim,iyi seyirler.





Hiç yorum yok: