Çarşamba, Mayıs 5

Panini Koleksiyonu

Bir tutkudur koleksiyon. Başladıktan sonra kolay kolay vazgeçemezsiniz,amansız hastalık gibidir,bir sardı mı bırakmayı pek düşünmez. Keza atkı ve Panini albümleri koleksiyonumda olduğu gibi. Fransa 98'i kaybetmiştim onun haricinde o günden bu güne Panini olsun olmasın albümleri toplarım,durur hepsi bir arada. Ancak,Panini'nin herkes için ayrı bir yeri vardır tabii ki. Şahsen Panini albümlerimin üstüne daha çok titrerim. 
Albümü bir an önce tamamlamak istediğiniz kadar istemezsiniz de. Baktınız erken tamamlandı,ikinci albüme geçersiniz. Eldeki fazlalıklar ya ikinci albüme ya takasa gider. Maçlar albüme işlenir. Belli ufak tefek notlar alınır.

İşte böyle bir sevda,Dünya Kupaları,Avrupa Şampiyonları yaklaşırken her şeyden önce gözümüz raflarda olur. Çıktı mı? Ne oldu? Niye geç kaldı??! tarzında sorular sıklıkla sorulur. Çıktığını duyduğumuz an ise zaman kaybetmeden satan en yakın birime gideriz. Sanki hemen bitecek gibi... Aileden yaklaşık her 2 senede bir,kaç yaşına geldin oğlum... ile başlayan cümleleri hepimiz duyuyoruzdur. Şimdi üniversitedeyim,yarın bir gün ofiste olacağım,ardından (baya bir ardından) kısmetse çoluk çocuğa karışacağız ama bu sevda inanın ki hiç bitmeyecek. Çıkartma paketini her açışım ilk açtığım paket kadar heyecan verecek. 
 "South Africa 2010" albümünü de geçen hafta aldım,şöyle bir inceledim. Kapak fena değil ama takım sayfalarının arka planları daha iyi olabilirmiş,ama yine de fena değil. Çıkartma fiyatı bana pek uygun gelmedi. 5 paket+6 çıkartma 5 Lira. Kısacası dergi fiyatına. Ee koleksiyon yapıyorsun biraz katlan diyeceksiniz ama sadece biz biriktirmiyoruz. Şu fiyata rağmen biz öyle yada böyle alırız,10 alacağımıza 8 alırız ama yaşça küçük koleksiyonerleri de düşünmeleri lazımdı,harçlığının belli bir kısmını bu işe yatıranlar (küçüklüğüm) için uygun bir eder değil çünkü 5 kağıt.
Albüm dilleri hakkında bir kaç kelam etmem gerekirse,pek sanmıyorum ama acaba bizim ülkeye özel mi Türkçe seçeneği var anlayamadım,önceki senelerde yoktu. Kısa geçmek gerekirse albümün 8 dilinden birisi Türkçe. Güzel bir gelişme olarak sayalım! Panini'ye en fazla kazandıran ülkelerin başında geldiğimizi sanıyorum,yapsınlar bir zahmet. Neyse fazla uzatmadan,iyi yırtıp,yapıştırmalar...
1970 - West Germany

Hiç yorum yok: